Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 19 October 2016

Sederhana Je...

Alhamdulillah, setelah agak lama memendam rasa untuk membuat sedikit sedekah atau menunaikan niat kami selama ini...akhirnya hari ini tertunai juga. Syukur ke hadrat ilahi di atas kelancaran dalam membuat persediaan ini walaupun masih banyak kekurangan  yang mungkin tak kami sedari.

Hari ini agak penat buatku kerana sejak petang semalam aku sudahpun berpesta didapur kecilku dan berlarutan hingga ke malam. Dalam aku baring hendak tidur malam pun, otakku tak berhenti memikir untuk hari esok hahaha...Yup...memang terasa penatnya kerana aku hanya dibantu oleh Mr. Hubby dan itu pun sudah cukup memadai bagiku kerana kami ingin membuat secara sederhana dan sesimple yang mungkin.

Opss..untuk pengetahuan, kali ini aku tidak memilih rumahku sebagai pusat utama dan kebiasaannya aku menjemput keluargaku tetapi untuk hari ini aku dan Mr.Hubby membuat khas untuk staf-staf dipejabat Mr. Hubbyku. First time menyediakan untuk mereka membuatkan jantung aku semakin berdebar. Memang aku jenis orang yang cepat panik dan terlalu banyak berimaginasi kahkahkah...Banyak benda yang singgah didalam otak aku nih..masin ke lauk aku?..tawar ke?..cukup ke untuk semua...aduiyaiiii...At the end bila semuanya sudah hilang dari meja dapur aku dan dihantar sendiri oleh Mr. Hubby ke officenye... semua keresahan itu hilang tetiba. Aku redha dengan segala kemungkinan...yang penting kami ikhlas, kerana ikhlas itulah yang membuatkan semuanya sedap haha...saja nak sedapkan hati hahaha...(pasan mode!)..Yeay!


Kobis goreng telur ..menu last minute nak buat...tak terfikir pun nak buat cuma lihat ada lebihan kobis so aku goreng jer hahaha... dengan Coleslaw ala-ala kfc...siap ade rising hitam lagi haha


Nampak bawang besar bebanyak..kat bawah tu tersembunyi telur ayam hahaha...telur ayam goreng berkuah...dan kari ayam yang selalu Mr. Hubby reques utk apa-apa je majlis...hmm...lain kali terfikir nak tukar menu lain..

Nampak jer hodoh menu nih tapi sedap..betik muda tumis ke ape..aku pun tak taktau nama haha...Betik kene kisar-kisar camni...leh tahan 2,3 hari gak kalau simpan dalam peti sejuk...yummy!!



Beberapa minit sampai office..dapat msg wechat drp Mr. Hubby...Alhamdulillah...semua nampak berselera dan happy. Segala beban di bahu hilang hahaha....Selamat menjamu selera buat semua. Terima kasih diatas doa-doa anda semua untuk kami.


No comments:

Followers