Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 24 November 2016

Belajar Buat Manik

Dekat-dekat nak cuti nih macam-macam aku rasa nak buat. Hmmm...Terfikir juga macam mana ye aku nak penuhi masa lapang anak aku nih dengan cuti yang agak panjang lepas nih. Dah tentulah pelajaran tu jangan dilupa tapi sambil-sambil tu biarlah dia berehat seketika. Kita pun pernah melalui fasa bebudak nih dan dah tentu tahap keterujaan tu akan menjadi "double" bila tiba je cuti hujung tahun hehe.

Fikir punya fikir, aku teringat nak ajak anak aku belajar buat manik. Aduiyaii...seriously dari zaman aku sekolah pun aku tak pernah buat benda nih, kalau ada pun sebab aku beli dari kawan hehe..Disebabkan pengalaman aku juga zero dalam benda nih jadi aku dengan gigihnya buka la youtube satu persatu...betapa bersungguhnya aku time nih hehe..Ye laa..kite kan dah mak budak, kenelah tunjukkan tahap ketekunan tu,  kang anak kite tak percaya pulak kita reti buat haha.

Apa-apa pun ini baru permulaan, korang doakan aku supaya jangan patah semangat ye sebab benda nih sangat rumit bagi aku yang tak tahu apa-apa. Nonton tutorial kat youtube je dah buat aku pening inikan pula semua benda dah ada depan mata. Kene buat nih!!..kene buatt!!..kang Mr. Hubby gelak lak kalau tak siap :-D. Yakin boleh! Yeay!. 

Warna warni kehidupan..tunggu nak pilih je warna ape yang sesuai hehe..Kotak manik tu anak aku yang buat..Makaceh ye sayang...

Setelah 6 hingga 7 kali aku buat then buka balik akhirnya ada menunjukkan perubahan. Tutorial yang ditunjukkan tak banyak membantu jadi aku terpaksa menggabungkan imaginasi aku yang tak berapa nak aktif setelah frust beberapa kali huwaaa...Banyak warna manik tapi aku cuma pilih dua colour je...kureng asem toll!!..

Selebihnya korang tunggulah aku update baru...sekarang pun dah rasa mereput...Bijik mata pun rasa nak terkuar dah...halus mulus maniknya....entah jadi atau tidak..sabooooo ye....Aku pun tengah bersabooo nihhh..huwaaaa...

No comments:

Followers